Stress och socker

Gjorde ett litet studiebesök i morses på institutet för stressmedicin. Ett institut som Västra Götalandsregionen tillsammans med försäkringskassan startade för två och ett halvt år sedan för att genom kunskapsbildning och kunskapsspridning bidra till minskad stressrealterad ohälsa. Jag var där för att de skulle kunna använda min kropp i ett forskningsprojekt för att helt enkelt öka kunskapen om stressrelaterad ohälsa. Tanken var att jag skull vara en del av den friska populationen. Jag genomgick alltså någon form av hälsokontroll med blodprover och blodtrycksmätningar m.m. Det här är resultatet:

Längd: 196,5 cm
Vikt: 84 kg (fastande mage)

Midja: ingen aning

Stuss: Ingen aning

Blodtryck: 120/70 (skulle tydligen vara bra)

Puls: 72

Socker: 6,7


Resultat ej godkänt.... gör om. Jag hade helt enkelt ett för högt sockervärde. Jag kommer nu att att få ta ett nytt sockervärde i slutet av veckan för att kunna bli godkänd som försökskanin. Alternativet blir att masa sig iväg till läkaren och konstatera att jag har diabetes. Fler studiebesök i vården med andra ord :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback