Godmorgon.... förkylningen har kommit

Godmorgon! Har precis lyckats trassla mig ur sängen.  Huvudet är tungt, näsan är tät och halsen gör ont. Har med andra ord fått en rejäl förkylning. Saken är klar - det blir inget lidingölopp nästa helg. Tur att jag inte har betalt den svindyra anmälningsavgiften.

Hade en trevlig kväll med mina vänner igår. Vi har fått ännu en pub med kavalitet i Göteborg. Café Delerium kan ståta med 20 pumpar och över 2000 öl!! Öllistan är 90 sidor tjock...

öl

Självklart var jag och Anders tvungna att göra någon form av porterprovning. Här är resultatet från väsnter till höger:

- Harveys - Imperial Extra Double Stout 2001
En gammal bekant sen besöket i England i juni då jag också besökte Harveys bryggeri i Lewes. En stark smakrik, kolsvart, skumlös liten godbit. Lite portig i smaken. Kan inte konkurera med sina svenska motsvarigheter från Slottskällans eller Nils Oscar.

- Real American Porter
Bryggd i hamburg, förmodligen underjäst. Luktade sött och smakade sött. Ingen höjdare. Tyskt fusk...

- Ginga Kogen Stout
Japansk öl som visade sig vara bryggd i Hamburg. En hyffsad svart lager med fint skum och trevlig beska. Men att kalla den stout är fel. Köp en Spendrups svart lager på fat istället.

- Portari Stout
Dagens trevliga nyhet. Det görs porter på Färöarna. Som Anders uttryckte det "Nu vet man att man kan överleva i Torshavn också". Luktade russin och smakade russin. Men helst ok.

Jaha,  det var det. Har inte läst tidningen än. Får se om det finns något att reagera över....






Kommentarer
Postat av: peder

Skulle gärna vilja ha adress och telnummer till cafe Delerium.
Tack på förhand!

2005-11-29 @ 19:14:03
Postat av: Fredrik

Samma här - hittar det inte på gula sidorna, eller en egen hemsida... Oc h jag åker till Göteborg imorgon

Mvh
Fredrik (det blir väl Rover då....)

2005-12-01 @ 16:47:49
Postat av: Dennis

Säga att tyskarna fuskar med öl är som att svära i Vatikanstaten! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback