Fortfarand förkyld - men igång igen!

Så var jag igång igen. Förkylningen jag drabbades av i slutet av förra tog värre än jag hade förväntat mig. Men är jag på fötterna, eller snarare räls, igen på väg upp till Skövde för att träffa kongressdelegationen inför den Socialdemokratiska kongressen i Malmö i slutet av oktober.

Det är inte lätt att vara socialdemokrat numera. Allting vi gör misstänkliggörs och vi är av väldigt många borträknade inför valet. Reaktionerna i tidningarna har varit att det är postivt att barnfamiljerna får mer i plånböckerna - "Men vem är det som förlorar?". Det socialdemokratiska partiet är nämligen ett parti som aldrig kan göra något utan att det finns en hund begraven. Nåja, ännu en stämpel man får joba bort. 

Tack och lov är vi ett parti som alltid har gillat utmaningar och jag tror att vi kan greja det här valet också. Valen i Norge och Tyskland visar också på att opinioner kan vända snabbt och att val numera tenderar att bli väldigt jämna. Grattis Arbeiderpartiet och grattis SPD till en bra valrörelse. Något tröttsamt är det dock att konstatera att man i Norge vinner val genom att spela på de nationalistiska strängarna. Arbeiderpartiet är numera mot EU... Men som sagt hade det idag funnits en dinousarie i levande tillstånd, så hade den förmodligen blivit skjuten så fort den hade beträtt norskt territorium. För er som undrar var det sista ett inlägg i rovdjursdebatten, valdebatten (djuret) och fiskeridebatten i ett.

I övrigt så röstade jag i kyrkovalet för första gången i mitt liv. Kyrkan kan trösta sig med att det i alla fall finns ett val som lockar procentuellt sett färre deltagare - nämligen kårvalet på FFS i Göteborg.

Valleymanoak har tydligen listat ut vem Wolf Flowerbranch är.

Snart i Skövde... vi ses

Kommentarer
Postat av: cecilia

vi borde åka till Norge och missionera. Gärna i fjällen. Kan man inte missionera för bättre förståelse för djurens rätt på skidor?

2005-09-22 @ 11:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback