Vita berg, Whiskey och porterjakt

Det var ett tag sedan jag skrev. Har varit lite mycket resor ett tag där jag har valt att inte ha datorn med mig. Tänkte att jag nu återihgen ska få fart på min blogg.

Kom hem från Skottland och Edinburgh igår. Första besöket - blir nog inte det sista. Jag och Klara åkte dit i onsdags för att fira hennes 25-års dag vilket vi gjorde på torsdagen. Edinburgh är en otroligt vacker stad som är som hämtad från sagorna. Eftersom Klara egentligen helst ville till Indien valde vi att i alla fall bo på ett indiskt hotell. Servicen var fantastisk. När vi frågade efter en bra restaurang fick vi rådet att ringa en indisk hål i väggen ställe som kunde leverera maten til vårt rum.. typ snabbmat. Samma fantastisk man förklarade för oss att den ågot specilla doft vi käde över hela staden berodde på att restaurangen jämte vårt hotell använde mycket ost i sin matlagning. Det visade sig vara ett av stadens bryggerier som luktade...

Vi provade whiskey.... Jag tycker inte om whiskey. Inte heller Klara tycker om whiskey. Vi köpte whiskey... Något konstigt med skottland.

Den kanske tuffaste uppleveslen var dock Bass Rock utanför North Bewrick. Det vita på klippan ni ser på bilden är fåglar! Tusentals havssulor! Rekomenderar varmt ett besök på Scottish Seabird Center i North Bewrick.
Bass Rock pan           

Vi besökte ett stort antal pubar. Vet inte ifall det var någon form av inbyggd GPS som gjorde att en av de första pubarna vi hamnade på var Halfway Pub hade fått pris som bästa Skottska pub 2005. Det är Campaig for Real Ale. Red Smiddy ver en mycket god bekantskap. Haggis undvek vi. Det dröjde dock till det allra sista besöket innan jag hittade något svart som inte var en Guiness. Dark Island hette den och hade en smak som är lätt att beskriva. Intressant var den i alla fall.

Det var det.. framöver blir det nog lite mer politik !

Kommentarer
Postat av: Syrran

Beror den taskiga stavningen på whiskeyn??

2005-10-10 @ 17:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback